Más szóval a zsírégetést. Mi a zsírszövet?

Post comments: 19 hozzászólás Valami miatt berögzült a köztudatba, hogy a fogyáshoz bonyolult, fárasztó, költséges módszerekre van szükségünk. Eszünkbe se jut, hogy talán az a jobb megoldás, ami egyszerű, könnyű és ingyen van. A gyaloglást vagy sétálást 5 évvel ezelőtt még én is lefitymáltam.

Azt hittem, ez egy lustáknak való félmegoldás. A gyaloglás nem csupán az egyik legtermészetesebb emberi képesség, de az egyik legélvezetesebb, legkönnyebb, leghatékonyabb zsírégető mozgásforma. A mai cikkben szeretném bebizonyítani nektek, hogy miért van ez így.

Mindehhez viszont először meg kell néznünk, hogy egyáltalán mitől számít egy mozgásforma jó vagy rossz zsírégetőnek. Nem csupán biológiailag keressük erre a kérdésre a választ, hanem lelkileg, pszichológiailag is — hiszen nem vagyunk gépek.

más szóval a zsírégetést

Vágjunk is bele! Mi a zsírégetés biológiai kulcsa? Életünk során megszokjuk, hogy a jó dolgokért dolgoznunk kell. A siker nem jön könnyen, a kiemelkedő eredményekért vért és verítéket kell hullatnunk.

Ebbe a világnézetbe tökéletesen beleillik az, hogy a zsírégetésért is keményen meg kell dolgoznunk. Talán még a lelkünk mélyén gyökerező vezeklési vágy is megszólal. Bűnöztünk azzal, hogy elhíztunk, most bűnhődnünk kell hát érte. Bűnözni könnyű, bűnhődni nehéz. Elhízni könnyű, a zsírtól megszabadulni nehéz.

Igazságérzetünk nem lázadozik a gondolat ellen. Más szóval a zsírégetést hangzik, hogy a zsír csak akkor ég, ha közben kellemetlenül érezzük magunkat. Ha szenvedünk.

Szétválaszthatatlanul összekapcsoltam a fejemben a zsírégetést a szenvedéssel. Úgy képzeltem el a testzsírt, mint egy kanna tartalék benzint, amit az autónk csomagtartójában tartunk arra az esetre, ha kifogyna a tank. Más szóval, egy olyan energiaforrásnak hittem, amihez nagyon macerás hozzájutni.

Félre kell állnunk, ki kell kászálódnunk a kocsiból, hátra kell mennünk, fel kell nyitnunk a csomagtartót, ki kell vennünk a kannát, fel kell nyitnunk a tanksapkát, át kell töltenünk a benzint. Vagyis meg kell dolgoznunk érte.

más szóval a zsírégetést

Mindez logikusan hangzik. Igazságosan hangzik. Egyetlen bökkenő van. Ha régi dietcrafting olvasók vagytok, már biztosan sejtitek, mi az.

A bökkenő az, hogy ez az egész nem igaz. A zsírégetéshez valójában nem kell más, csak andrew lowe fogyás, hogy ne együnk állandóan. Ha olvastátok az időszakos böjtölésről szóló cikkeket, akkor ezzel nagy újdonságot nem árultam el nektek. A zsírégetés — legalábbis biológiai szempontból — éppen ugyanannyira könnyű és magától értetődő, mint a hízás.

Teljesen automatikus. Egy fűszálat sem kell keresztbe tennünk érte. A testzsír nem egy csomagtartóban tartott tartalék kanna benzin, hanem az a benzin, ami az autó tankjában van. A zsírégetéshez tehát igazából nem kell csinálnunk semmit.

Akkor is zsírt égetünk, más szóval a zsírégetést csak a fenekünkön ülünk, és akkor is, ha mozgunk. Ha viszont mozgással akarunk extra zsírt égetni, akkor paradox módon arra figyelnünk kell, hogy valamit ne csináljunk. Úgy is mondhatnánk, hogy a zsírégető mozgásnak van egy negatív feltétele: ne olyan mozgást válasszunk, amihez a testünk kénytelen az energiaszükségletének nagy részét testzsír helyett szénhidrátokból fedezni. Mik azok a mozgásformák, amelyeknél testzsír helyett főleg szénhidrátokra támaszkodunk?

Ez egy nagyon izgalmas, összetett téma, de ne aggódjatok, nekünk elég most a lényegre koncentrálnunk. A lényeg az, hogy minél magasabb intenzitású az izommunka, annál inkább kénytelen a testünk zsírok helyett szénhidrátra glükózra támaszkodni más szóval a zsírégetést. Vagyis annál kevésbé égetünk zsírt vele. Nézzük csak meg, más szóval a zsírégetést és hogyan történik ez!

Mi történik, ha üldöz egy kardfogú tigris? Tegyük fel, hogy elkezdesz nagy erőkifejtéssel futni. Valószínűleg nem azért, mert egy vadállat üldöz, de a szervezeted nem igazán érzékeli a különbséget. Lássuk, mi zajlik ilyenkor a motorháztető alatt. A tested először is egy kicsit lesokkolódik: érzékeli, hogy sok energiára van szükséged, méghozzá baromi gyorsan. Ehhez sajnos azok az anyagcsereútvonalak, amik oxigén jelenlétét igénylik ilyennek számít a zsírégetés isnem ideálisak, illetve a mozgásban részt vevő izmok számára más szóval a zsírégetést elérhetők.

Oxigén nélkül kell megoldani a dolgot. Ezért először nagyon gyorsan néhány másodperc alatt felhasználod a vázizomzatban lévő ATP és kreatin-foszfát tartalékokat. Ez jó, sőt, szuper, mert nem kell hozzá oxigén, és tejsavképződéssel sem jár. Utána az izmaid még mindig be vannak parázva, ezért továbbra is valami azonnali energiaforrást keresnek.

A titkos fegyverhez nyúlnak: elkezdenek szénhidrátot lebontani oxigén nélkül. Ez a folyamat is gyors, de tejsavképződéssel jár anaerob-laktacid anyagcsere.

A tejsav egy részét egyébként képesek vagyunk visszaalakítani glükózzá, vagy akár közvetlenül becsatornázni az izmok aerob anyagcseréjébe és elégetni, ezért ez a jelenség — a közhiedelemmel ellentétben — nem feltétlenül rossz.

Az aerob energiatermelésnek, és így a zsírégetésnek viszont sajnos más szóval a zsírégetést egy szűk keresztmetszete: az, hogy a véred mennyi oxigént képes az izmaidhoz eljuttatni. Ez az ún. VO2 max érték, ami sok mindentől például genetikai adottságoktól függ, de alapvetően edzésekkel javítható.

Ezt úgy kell elképzelni, mint egy motort, ami tuningolható. Skodából persze nem lesz Ferrari, a világbajnok atlétáknak például öröklötten jobb az oxigénszállító más szóval a zsírégetést, mint a legtöbb embernek. Mégis lehet és érdemes azon a Skodán is javítani. Minél edzettebb vagy, annál több oxigént tudsz az más szóval a zsírégetést szállítani kemény munka mellett. Minél több oxigént tudsz az izmaidnak szállítani, annál több zsírt tudsz elégetni.

Az aerob és anaerob anyagcsere egymáshoz való arányát a lassan és gyorsan összehúzódó izomrostok megoszlása is befolyásolja a mozgás során, de ebbe nekünk most részletesebben nem kell belemennünk.

Egyszerű, mint az egyszeregy. Ez történik, ha legyilkolod magad Ha nem vagy túl edzett, vagy edzett vagy ugyan, de magadhoz képest kemény, megterhelő munkát végzel, akkor a tested kénytelen lesz nagyrészt anaerob szénhidrát-anyagcserére támaszkodni. Vagyis kevésbé nyúl a zsírpárnákhoz.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Na de mi történik, ha nincs már több szénhidrát sehol? Se a véredben, se pedig a májadban és az izmaidban glikogénként. Ilyenkor leginkább elfáradsz.

más szóval a zsírégetést

Ha erőnek erejével tovább hajtod magad, akkor a tested legrosszabb esetben még az izmaidat is elkezdheti lebontani, hogy azokból glükózt állíthasson elő katabolizmus. Mielőtt megijednél, más szóval a zsírégetést elsősorban csak akkor fenyeget, ha a magas intenzitású mozgást nagyon sokáig végzed, és nem segítesz rá közben valamilyen szénhidráttartalmú itallal. Viszonylag rövid ideig tartó erőkifejtés például sprintelés vagy kevés ismétléses testépítő edzés során a szénhidrátszükségletet remekül fedezik az izmok glikogénraktárai, az izmok lebontására tehát semmi szükség.

Ez az oka annak, hogy ritka kivételektől eltekintve nem kell enni edzés előtt.

más szóval a zsírégetést

Na, egyszerűsítsük le egy kicsit ezt a sok mindent: Minél intenzívebb egy mozgás, és minél kevésbé jó a kardiovaszkuláris edzettséged, annál kevésbé ég a legjobb zsírvesztés kiegészítő. Sajna ez a nagy igazság.

Biztos felmerül benned a kérdés, hogy honnan tudhatod, hogy a fentiek tükrében egy edzés nem a legjobb zsírégető? Szerencsére ez nem atomfizika. Ha mozgás közben zihálsz, kapkodod a levegőt, akkor biztos lehetsz benne, hogy nagyrészt szénhidrát-anyagcserére, azon belül is főleg anaerob-laktacid anyagcserére támaszkodsz.

Zsírégető kalauz: fogyást segítő tippek termékválasztáshoz

És ezzel nincs is feltétlenül baj. Nem megijeszteni akarlak, azt meg főleg nem szeretném, hogy elmenjen a kedved a magas intenzitású mozgástól. Nem a zsírégetés körül forog a világ.

más szóval a zsírégetést

Mozogni ezer más okból is érdemes. Azt viszont szeretném, hogy tudd, hogy ha zsírt szeretnél égetni, akkor ehhez nem egy ziháló, tüdőt kiköpős edzés a legjobb választás. És nem, nem azért, mert ezek fárasztók. Végre megnézhetjük, hogy a gyaloglás a fentiek tükrében miért nyer kiütéssel a zsírégetés arénájában!

Hatályos: Az adatok kezelésével összefüggésben Szolgáltató mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a Honlapot igénybe vevő felhasználókat a Honlapon általa kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintett felhasználó jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről. A Honlapról elérhető alábbi felületre, szolgáltatásokra vonatkozó adatkezelési szabályok külön tájékoztatókbantalálhatóak, amelyek az adott felületeken érhetőek el: Karrier, Hírlevél, Törzskártya, Sportolói jelentkezés. A cookie-val kapcsolatos részletes adatkezelési szabályok szintén külön tájékoztatóban találhatóak.

A gyaloglás hatékonyan égeti a zsírt Jöjjön rögtön az aduász: a gyalogláshoz az energiát nagyrészt aerob oxigén jelenlétét igénylő anyagcserével állítjuk elő. Vagyis a gyaloglás: …nem használja el a vázizomzat ATP és kreatin-foszfát tartalékait. Valamilyen üzemanyagnak viszont nyilván hajtania kell a gyaloglást, nem igaz?

Vajon mi hajtja? Eltaláltátok: a testzsírunk. A gyaloglás tehát tökéletes zsírégető mozgásforma. Ez persze nem jelenti azt, hogy bármilyen más mozgásforma máris rossz zsírégető lenne. Van egy felső határ, ameddig megemelheted a pulzusodat és ezáltal több kalóriát égethetsz el anélkül, hogy elkezdenél szénhidrát-anyagcserére támaszkodni. Ez futógépeken vagy fitnesz-trackereken az ún. Már hogyne égetnél zsírt! Megtanultuk, hogy akkor is zsírt égetsz, ha egyáltalán nem csinálsz semmit.

Görög joghurt Kutatások szerint, ha a kalciumot a tejtermékekben található aminosavakkal együtt fogyasztod, remek zsírégető kombót kapsz. Ez az adat tehát remek indok arra, hogy több joghurtot, tejet vagy sajtot fogyassz. A görög joghurt pedig azért jobb, mert több fehérjét tartalmaz, mint bármilyen más tejtermék, így a fentebb említett okok miatt még a zsírégetést is elősegíti.

A zsírégető zóna egyszerűen megmutatja, hogy mi az a legnagyobb intenzitás, amivel egy adott mozgást még döntően zsírégetés mellett végezhetsz. Arról van szó csupán, hogy a növekvő más szóval a zsírégetést szép lassan a zsírégetés is egyre jobban a háttérbe szorul. Ha tehát csak a szigorú számokat nézzük, akkor a gyaloglás és a szenvedős kardiózás között létezik egy arany középút, amivel a lehető legtöbb testzsírt égetheted el a lehető legrövidebb idő alatt.

Egyéni edzettségtől függően ilyen lehet például a kocogás vagy túrázás is. Ha viszont dietcrafting-módra gondolkozunk, vagyis a diétázásra művészetként tekintünk, akkor szerintem mégis csak a gyaloglás a zsírégetés királya.

A gyaloglásnak ugyanis vannak olyan előnyei, amik másféle mozgásformáknak nincsenek, és amik az életünkbe sokkal könnyebben beilleszthetővé teszik.

Lássuk hát, mik ezek! A gyaloglás a természetes erősségünk Még élénken bennem él, hogy gyerekkoromban szinte mindenféle sportban tehetségtelennek, bénának éreztem magam. Nem futottam elég gyorsan. Fekvőtámaszozni, távolugrani nem tudtam.

más szóval a zsírégetést

Fociban, kosárlabdában inkább csak megtűrt elem voltam a pályán, semmint hasznos játékos. Kötelet mászni nem tudtam.

Intense Lower Abs Workout 🔥 Burn Lower Belly Fat 🤔

Na jó, egyszer sikerült öt perc alatt felszenvednem magam, és akkor megtapsolt az egész osztály. Azt a napot sosem felejtem el. Nem véletlen, hogy az iskola körüli futás során is kedvelt trükköm volt, hogy amikor nem látott a tanár, elkezdtem gyalogolni, és megvártam, amíg leköröznek.

Persze az utolsó sarok előtt én is nagy lihegve bekapcsolódtam. Egy kört így elég könnyen el lehetett csalni. Kettő már necces volt, de néha bejátszottuk azt is. Bocs, Tibi bá.

Mi a zsírszövet?

Úgy voltam vele, minek szenvedjek? Nekem úgyse megy jól, és egyébként is kövér vagyok… vagy azért vagyok kövér, mert nem megy jól? Na mindegy is. Nem fogom élvezni. Ha nem fogom élvezni, nem, vagy csak kedvetlenül fogom csinálni. Az úszás jó, mert a víz ápol és eltakar, ott nem lát senki. Mivel tesi órákon szinte sosem más szóval a zsírégetést, vagy legfeljebb csak levezetés gyanánt, már kiskoromban arra kondicionáltam magam vagy engem a világ?

Hogyan is lehet hasznos az, amire még egy béna, kövér ember is képes? Így hagyja a jelenlegi társadalmi-kulturális rendszer elsorvadni bennünk azt a képességet, ami minden ember természetes erőssége. Ezt a természetes erősséget pedig nem szégyellnünk, megmosolyognunk, lenéznünk kéne, hanem büszkének lennünk rá, kihasználnunk és fejlesztenünk. Mi emberek már gyerekkorunktól kezdve, testfelépítésünknél fogva alkalmasak vagyunk arra, hogy nagy távolságokat lassú-közepes tempóban, kifáradás nélkül megtegyünk.

További a témáról