Hogyan lehet fogyni az iifym-en. Az IIFYM/Flexibilis diétázás előnyei

hogyan lehet fogyni az iifym-en

Az IIFYM/Flexibilis diétázás előnyei

Susanszky Ivan Valóban nem mindegy a szervezetünknek, hogy miből csinál energiát? Vagy ez is olyan idejét múlt butaság, mint az, hogy ha elég sok felülést csinálunk, kockás lesz a hasunk?

Az utóbbi néhány évben a táplálkozással és diétával foglalkozó cikkek egyre inkább két, egymásnak szögesen ellentmondó felfogás mögé sorakoztak fel. Az egyik szerint csak minőségi táplálékkal lehet rendesen lefogyni, a másik viszont erre azt mondja, amit Sykes őrmester a Bőrnyakúak című filmben, a mesterlövész-kiképzésen.

Az első irányzat vagy inkább elgondolás, mert ezen belül nagyon sok irányzat van neve clean eating.

3kg -ot fogytam csupán pár nap alatt / Költözések-Betegségek + Myprotein unboxing

Elég régóta tartja magát, bár sokak szerint csak azért, mert a test karcsú új-zéland forgalmazó cégek számára sokkal nagyobb üzlet ez, mint a rivális iskola. Az ortorexia  határvidékein található irányzat hogyan lehet fogyni az iifym-en, pedagógiai okokból mi is érintettük már a cikksorozat elején. A clean eating követője lehetőség szerint feldolgozatlan, tiszta alapanyagokkal számol.

hogyan fogyhat le egy 40 éves fiatalember

Törekszik a minél több zöldség és gyümölcs fogyasztására, odafigyel arra, hogy lehetőleg összetett szénhidrátokat fogyasszon hüvelyesek, nagy rosttartalmú ételek. A finomított cukrot kerüli, mint ördög a tömjénfüstöt, és ha egy ételnek magas a glikémiás indexe, akkor lehetőleg kiiktatja hogyan lehet fogyni az iifym-en étrendből, mert ugye a magas GI automatikusan a zsírraktárak növekedéséhez vezet.

Naponta sokszor esznek, legalább öt-hatszor, mert ezzel kizárják a vércukorszint ingadozását, és mivel sosem éhesek, megakadályozzák a túlevést is.

  1. Egy újfajta, a rugalmas diéta, azaz az IIFYM alapjai | Peak girl - Fogyni rugalmasság
  2. Post comments: 4 hozzászólás Először is hadd köszönjem meg az első visszajelzéseket, e-maileket és az Instagramon való aktivitásotokat, szavazataitokat, nem tudjátok mennyit jelent ez nekem.
  3. Zsíros hal, például lazac, szardínia és szardella Teljes zsírtartalmú tejtermékek, például sajt, tejszín, tej és joghurt Majonéz Gyümölcsökből, diófélékből és magvakból származó olajok olívabogyó Magok, mint például a chia és a len Magas szénhidráttartalmú élelmiszerek Kenyér, gabonafélék, tészták és pékáruk Hüvelyesek, mint a bab, lencse, földimogyoró, borsó és szója Gabonafélék, például zab, búza, árpa, rozs és rizs Gyümölcsök, különösen banán, plantain, mangó és alma Állatszínű növények, például amarant, hajdina, köles, quinoa, teff és vadrizs Keményítőtartalmú zöldségek, például burgonya, édesburgonya, téli tök és kukorica Noha a követés fontos, nem kell aggódnia, ha pontosan minden nap eltalálja a makrókat.
  4. Date: április 10, Author: Messer Máté 1 hozzászólás Az IIYFM If it fits your macros vagy más néven flexibilis rugalmas diéta lényege, hogy a napi szükséges kalória- és makrotápanyag bevitel betartásával kevésbé egészségesnek gondolt ételeket is be lehet iktatni az étrendünkbe anélkül, hogy elhíznánk vagy károsodna az egészségünk.
  5. Hasi zsírvesztés webmd
  6. Egészséges fogyás - növeld a bőröd rugalmasságát - NIVEA Fogyni rugalmasság Szerintem ha nem is a legjobb étkezési rendszer ez, nagyon sok előnye van, viszont fogyni rugalmasság való mindenkinek.

Ha a fehérje és szénhidrátok helyett elkezdenek a zsírokkal foglalkozni, akkor jön a telített zsírsavak problémája. A telített zsírsavak emelik a koleszterinszintet, ami nem jó egy bizonyos szint fölött tényleg nem.

  • Az IIFYM/Flexibilis diétázás előnyei – Az Egészség Művészete
  • Egy újfajta, a rugalmas diéta, azaz az IIFYM alapjai | Peak girl
  • IIFYM (ha megfelel a makróinak): Útmutató a kezdőknek - Táplálás -

Növelik a sejtek inzulinrezisztenciáját, tehát tilos TILOS bármilyen szénhidráttal együtt fogyasztani, mert az azonnal úszógumi lesz, ahelyett, hogy az izmokat táplálná. De a szervezetnek szüksége van zsírra, ők lehetőség szerint telítetlen zsírsavakat fogyasztanak nagyobb mennyiségben halolaj, lenmagolaj, olívaolajamivel két legyet ütnek egy csapásra: a telítetlen zsírsavak mellett az étkezések mellé fogyasztott egy-két evőkanál olajjal sikeresen csökkentik az ételek glikémiás indexét is.

De valóban számít-e a testnek, ha napi kalóriányi szénhidrátot viszünk be, akkor azt honnan kapja meg?

havi biztonságos fogyási tartomány

Ennyire nincs önszabályozó mechanizmusa az emésztőrendszernek? Nos, a másik tábor képviselői szerint teljesen mindegy, mit eszik az ember, ha a napi kalória szükségletet nem lépi túl, és a makronutriens arányokat pontosan betartja.

Ha a napi gramm szénhidrátot valaki kristálycukorból és kólából akarja bevinni, az is rendben vanmert a szervezetnek teljesen mindegy, hogy miből nyeri az energiát.

christina phillips fogyás most

Természetesen vannak praktikus megfontolások, amelyeket érdemes megfontolni. Például, hogy a túl sok egyszerű szénhidrát azért nem a legjobb választás, mert nagyon rövid ideig okoz csak jóllakottságérzetet, és rögtön utána mardosó éhség jelentkezik - tehát nehezebb lesz tartani a belőtt tápanyag- és kalóriamennyiséget, mint ha nehezen emészthető, sokáig jóllakottságot okozó ételeket eszünk.

De ha valaki bírja az éhséget, és nem rohan jégkrémért az első gyomorkorgásnál, az nyugodtan egyen cukrot vacsorára. Az IIFYM működését a következőképpen kell elképzelni: az ember kiszámolja a napi energiaszükségletét a neten van ezer kalkulátor, keressünk rá arra, hogy BMR calculator, vagy TDEE calculatorha fogyni akar, akkor az így kapott kalóriaértéknél 20 hogyan lehet fogyni az iifym-en kevesebbet eszik.

Hogy aztán ez a kalóriamennyiség a tápanyagok szerint hogyan jön össze, az egészen más kérdés, attól is függ, hogy az ember milyen testedzést végez, milyen diétás megoldást használ - bár az itthon népszerű diéták egyelőre még a clean eating csapdájában vergődnek, ami nem feltétlenül baj, ha figyelembe vesszük, hogy még azt sem sikerül túl nagy arányban helyesen alkalmazni.

IIFYM (ha megfelel a makróinak): Útmutató a kezdőknek

Az utóbbi protokoll hirdetői az elmúlt pár évben elég komoly nyilvánosságot kaptak, ami annak is köszönhető, hogy a fitnesz- és diétás mainstream Amerikában a hatékonysága miatt egyre inkább az IIFYM-en alapuló filozófiát követ, és kezd leszámolni a nyolcvanas hogyan lehet fogyni az iifym-en eleje óta egyeduralkodó clean eating koncepcióval.

A népszerűség másik oka nyilván az, hogy sokan a "bármit ehetsz, ami beleillik a makróidba" mondatot félrehallják, és csak azt jegyzik meg belőle, hogy "bármit ehetsz", nyilván ez az utóbbi a legnépszerűbb diéta, még akkor is, ha sajnos biztosan nem működik.

Persze mielőtt leszednénk a keresztvizet a clean eatingről az IIFYM javára, jegyezzük meg, hogy az előbbinek is vannak nagyon komoly előnyei. Az alapanyagok gondos megválogatása, az étrend precíz összeállítása hasznos lehet azoknak, akik gyengébb akaraterővel rendelkeznek, és ezt tudják is magukról.

Nem mindenki tud például hosszabb távon megálljt parancsolni egy fél tábla csokinál, vagy két gombóc fagyinál. Nekik az IIFYM tulajdonképpen nem más, mint egyenes út a kóros elhízás felé, és semmi másra nem jó, mint hogy igazolják saját maguk előtt, hogy ugyanúgy fogyás buspar ugyanazt csinálják IIFYM címén, mint annak előtte.

További a témáról