Miért áll ellen a testem a fogyásnak

Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan

HírekVissza A stagnáló fogyás okai és ellenszerei Sokak számára ismerős helyzet, amikor egy hosszú ideje sikeresen betartott diéta, sok-sokórányi küzdelmes edzés, odafigyelés mellett, egyszer csak megáll fogyásunk. Sokan nem is sejtjük szervezetünk milyen rendkívüli alkalmazkodóképességgel rendelkezik!

Hihetetlenül megváltozott külső környezeti hatások ellenére is mindenképp ragaszkodik a belső környezet dinamikus állandóságának fenntartásához az egészséges működés érdekében.

miért áll ellen a testem a fogyásnak

Épp ezért mindenki fogyókúrájában szinte kötelező jelleggel megjelenik az a holtpont, amikor szervezetünk nem enged; minden bevitt tápanyagot, energiát megragad annak érdekében, hogy egyensúlyát és számunkra nem olyan kívánatos kilogrammjainak számát megtartsa! Amit pedig kötelező: változtatni! Annak, hogy fogyásunk üteme lelassul vagy megáll, számtalan oka lehet. Ebből az egyik az alváshiány! A hosszú átdolgozott éjszakák, a tartósan fennálló alváshiány amellett, hogy ingerlékenységet, fáradtságot és sok egyéb tünetet produkál szervezetünkben, hormonháztartásunkat is befolyásolja!

Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan Szerző: Oxygen Medical A plusz kilók gyors leadására elterjedt módszer a hashajtók szedése, amely nemcsak nem hoz hosszútávú eredményt, de még veszélyes is. Hogyan gyorsítható fel az anyagcsere biztonságos módon? A hashajtó szerek csak azt mossák ki a szervezetből, amit előzőleg elfogyasztottunk. A folyamatos éhségérzet mellettrendszeres szedésük székrekedéshez vezet.

Egészen pontosan egy melatonin nevű hormon termelődését, mely többek között testünk anyagcseréjéért és a zsírraktározásért felelős! Az átvirrasztott éjszakák negatívan befolyásolják ennek termelődését, úgyhogy ha azt szeretnénk, hogy újra beinduljon fogyásunk, mindenképp rendeznünk kell melatonin termelésünk, ergo éjszakáinkat törekedve legalább óra alvásra!

Melatonin termelésünket tovább ösztönözhetjük még azzal is, ha étkezési időpontjainkat, napi rutinjainkat megközelítőleg fix időpontra programozzuk miért áll ellen a testem a fogyásnak Stagnáló fogyásunk másik okozója lehet, hogy szervezetünk alul terheljük, esetleg hosszú ideje ugyanolyan edzésingert kap, így nem fejlődik tovább!

Időközönként épp ezért szükséges változtatnunk. Az igazán ideális hetente egy-egy új edzésmódszer beiktatása lenne! Nem kell, itt nagy dolgokra gondolunk csupán pld.

Gyors fogyás gyors visszahízás nélkül: mégsem lehetetlen?

Eddig kihagytuk a reggelit? Vagy úgy építettük fel diétánk, hogy csupán háromszor étkeztünk egy nap, nehogy túllépjük a megengedett kalória mennyiséget?! Ezt felejtsük el! Étkezzünk napi 5 alkalommal! Ha eddig háromszor ettünk, adagjaink osszuk el több részre!

Így testünk tudni fogja, hogy állandóan rendelkezésére áll megfelelő mennyiségű energia, így nem kapcsol át takarékos üzemmódba! Holtpontra jutó diétánkkor első - és akkor logikusnak tűnő tettünk - a bevitt kalória mennyiségének tovább csökkentése, és az edzésadag megemelése! Mi lenne, ha nem ezt az utat választanánk, hanem épp az ellenkezőjét tennénk, és többet ennénk? Nem logikus első hallásra igaz?!

miért áll ellen a testem a fogyásnak

De ha bevonunk újra egy hormont a képbe, már mindjárt értelmet nyer az egész! A szervezetben fellelhető leptin nevű hormon termelődése csökkenti az étvágyat, a táplálékfelvételt és rohamos zsírvesztést is okoz az izomtömeg megtartása mellett! Ennél szebbet elképzelni sem lehet!

A hormon hiánya hatására anyagcserénk lelassul hogy szervezetünk energiát takarítson megétvágyunk megnövekedik, lelkesedésünk pedig elvész!

További cikkeink a témában

Ha viszont diétázás után többet eszünk, leptin szintünk újra az egekbe szökik, ezzel beindítva anyagcserénk! Megoldás tehát: csaló nap!

Még mielőtt azonban széles mosolyra húznánk a szánk és megnyugodva hátradőlnénk, székünkön jelzem; itt nem arról van szó, hogy számolatlanul tömhetjük magunkba a lekváros palacsintákat, hamburgereket és agyoncukrozott, zsíros ételeket!

miért áll ellen a testem a fogyásnak

A csaló nap segíthet, de nem eszetlen módon! Okosan kell ennünk, de legalább ehetünk, és nem kell aznap koplalnunk! Természetesen a legidealisztikusabb az lenne, ha az extra kalóriáink túlnyomó része komplex szénhidrátokból pld. Arra azonban ügyeljünk, hogy csaló napokon ne hogyan lehet otthon eltávolítani a mellkas zsírját túlzásba a gyümölcsök fogyasztását, mert a gyümölcsök fruktóz tartalmát nem tudja szervezetünk közvetlenül hasznosítani, hanem a májban előbb glükózzá vagy zsírrá alakul!

1. Bemelegítés

Ezt elkerülendő tehát csaló napon db gyümölcsöt fogyasszunk! Általános alapszabály, hogy diéta során szénhidrát bevitelünk testsúly-kilogrammonként 4 g alatt maradjon!

Január Nem azért sikerült, mert különlegesen erős lennék, vagy mert óriási az akaraterőm.

De hogy kézzelfogható legyen ez az adat, íme, néhány táplálék szénhidráttartalma grammra vonatkoztatva: Alma               7g                     1 db kifli              26g Ananász        12g                   1 db zsemle       Ez az adott pillanatig elvégzett diétánk hossza és testzsírszázalékunk határozza meg a bizonyos kutatások szerint!

Minél régebb óta és keményebben komplalunk, leptin szintünk annál mélyebbre süllyedt, így annál többször lehet csalnunk! Testzsírszázalékunkat bőrredő méréssel, erre a célra alkalmas mérleggel, vagy speciális testzsírszázalék mérő készülékkel határozhatjuk meg.

  • Az egyik legjobban elterjedt fogyókúrás tévhit, hogy a súlyleadáshoz egyszerűen kevesebbet kell enni.
  • Így zajlik valójában a zsírégetés! | Well&fit
  • Segíti az alvás a zsírvesztést
  • Legjobb fogyókúrás fürdők az USA-ban

A napi szintnél max. Végezetül pedig fontos, hogy a fenti cikk olvasása után se tegyük mindennapossá a bűnözést, ne essünk túlzásba, hisz akkor oda jutunk ahol elindultunk, és befektetett energiánk, munkánk kárba vész.

Tartós eredményeket ne a divatdiétáktól vagy az önsanyargatástól várj.

Legelőször mindig nézzük meg és tisztázzuk magunkban mi is a valódi célunk! Mert ha egy közelgő bálra, fotózásra, esetleg versenyre készülünk, akkor nem lehet egyszer sem félreenni!

PLUSZ eléred a vezetett 30 és 90 napos programjainkat is.

  • Szabó Eszter Csirketippek profiktól — ezeket tanuld meg, ha tökéletes sülteket szeretnél!
  • Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan
  • 1 hónapos testtranszformációs zsírvesztés
  • Mit fogyasszon naponta a zsírvesztés érdekében

További a témáról