Tabata 4 perc zsírégető hiit

tabata 4 perc zsírégető hiit
  • 4 perces otthoni zsírégető edzés – Fogyaszt és formál! | Diéta és Fitnesz
  • Iu egészség arnett fogyás

Szerző: admin Már 9, Bodyhiit edzésprogramok Mi az első számú oka annak, hogy nem mozgunk eleget? Hát persze, hogy az időhiány! Ami tovább rontja a helyzetet, hogy nem csak magára az edzésre kell időt fordítanunk, hanem el kell jutnunk az edzés helyszínére, át kell öltöznünk,  le kell zuhanyoznunk.

tabata 4 perc zsírégető hiit

Így tabata 4 perc zsírégető hiit kell rászánni a hagyományos edzésekre. Szerencsére több módszer is létezik, amivel rövid idő alatt is remek eredményeket tudsz elérni.

A Tabata-protokoll – mire elég 4 perc kardió?

E módszerek közül tabata 4 perc zsírégető hiit HIIT edzés magas intenzitású szakaszos testmozgás bemutatásával kezdtük, mely heti 3 alkalommal percet vesz igénybe.

Rendkívüli hatékonyságáról korábban írtunk már korábban a Fittésmost oldalon.

Feltalálója Izumi Tabata professzor, akinek az elsődleges célja ezzel az edzésmódszerrel az volt, hogy feljavítsa a japán gyorskorcsolyázók teljesítményét. A módszert tesztelték is, ami bebizonyosította, hogy a sportolók teljesítménye javult ettől a módszertől, mégpedig igen rövid idő alatt. Ez a módszer egyre inkább nálunk is elterjedt és előszeretettel alkalmazzák erő és állóképességi sportolók is. Lényege abban áll, hogy 4 percig gyakorlatilag szinte semmi pihenővel kell végigcsinálni egy gyakorlatsort.

Ez azt jelenti, hogy 20 másodperc intenzív testmozgást, 10 másodperc pihenés követ, melyből összesen 8 kört csinálunk, így 4 tabata 4 perc zsírégető hiit alatt a teljes gyakorlatsorral készen is vagyunk.

A Tabata története ban Dr. Izumi Tabata egy forradalmi tanulmányt tett közzé, mely a Japán gyorskorcsolyázó olimpiai csapatnál végzett kísérlet eredményeit mutatta be a rövid, intenzív edzések hatásáról. A kísérlet során az egyik csoport minden nap a fent leírt Tabata protokollt követte: napi 4 percet gyakorolt  spinning kerékpáron.

A kontrollcsoport pedig 60 percet csinálta ugyanezt, közepes intenzitással. Az eredmény megdöbbentő volt: mindkét csoport erőnléte és aerob teljesítménye ugyanolyan mértékben javult. Mire jó a Tabata?

tabata 4 perc zsírégető hiit

Korábban úgy tudtuk, hogy minél többet vagyunk a futópadon, vagy a spinningen, annál több zsírt égetünk. Pedig a lényeg nem a gyakorlásra szánt idő, hanem az, hogyan végezzük az edzést.

4 perces otthoni zsírégető edzés – Fogyaszt és formál!

A kutatások azt mutatják, hogy a hagyományos módon végzett kardió gyakorlatok zsírégető hatása sokkal alacsonyabb, mint a magas intenzitású edzéseké. Nagyon kreatívnak kell lenned, hogy napi 4 percre azt mondd, hogy erre nincs időm. Ha rendszeressé teszed és elsajátítod a technikát, valamint megtanulsz néhány gyakorlatot, hamarosan azt veszed  észre, hogy várod az edzéseket, jól érzed magad utána és a pozitív eredmények pedig jönnek maguktól.

  1. Napi 4 perc alatt fitten és jó formában: TABATA | Fitt és most
  2. Pörögjünk fel!
  3. 15 perc intenzív Tabata-edzés: gyorsabban olvasztja a zsírt, mint a futás - Retiküskodaradius.hu
  4. A Tabata-protokoll – mire elég 4 perc kardió? - skodaradius.hu

Az izomvesztés veszélye közismert a hosszú kardió gyakorlatok során. Ha hatékony fogyókúrát szeretnél, a célod nem az izmok leépítése, hanem a zsírégetés. És pont ez, amit a Tabata csinál. Az intenzív edzések, így a Tabata is feltúrbózza az anyagcserét, a BMR szintet, például szörösére emelik.

A Tabata-protokoll — mire elég 4 perc kardió? Az intervallum edzés egyik legismertebb protokollja a Tabata. Mit érdemes tudni róla? Imádom, amikor azt kérdezik, hogy az edzéseken kívül — otthon, pihenőnapokon — mit lehet még tenni azért, hogy gyorsabb legyen a fejlődés. Ez az a hozzáállás, ami a sikerhez vezet.

Kész vagy a Tabatára? Fontos az intenzitás és a gyakorlatok kiválasztása, a megfelelő bemelegítés a sérülések elkerülése érdekében. Győződj meg róla, hogy fizikailag megfelelő kondícióban vagy az intenzív  gyakorlatok elvégzésére. Ha kezdő vagy az edzésben, vagy még nem érzed úgy, hogy jó formában vagy, kezdj a hagyományos HIIT edzéssel.

tabata 4 perc zsírégető hiit

Aztán idővel beépíthetsz az edzésprogramodba 2 perces Tabatákat, ami 4 szetet jelent, és fokozatosan emelheted 8-ig. Ne felejtsd el, hogy ezt a módszert olimpikonok számára fejlesztették ki, tehát arra készülj, hogy  a 4 perc kemény lesz! Gyakran észre fogod venni néhány Tabata gyakrolás után, hogy amikor végeztél a 4 perccel, úgy érzed, hogy most kezdesz belejönni.

Tabata edzés

Használd ki ezeket és folytasd erőnléti edzéssel, vagy akár lazább kardióval úgy 10 percen át. A Tabata egy kitűnó módszer arra is, hogy izgalmasabbá és hatékonyabbá tedd a jelenlegi edzésrutinod.

tabata 4 perc zsírégető hiit

Fontos, hogy folyamatosan újabb kihívást állíts magad elé, időnként emeld a lécet, így jobb eredményeket fogsz elérni. Tabata Gyakorlatok Ha edzőteremben végzed a Tabatát, a futópad és a spinning is alkalmas erre a célra.

Otthon a következő néhány gyakorlat variálásával állíthatod össze saját Tabata trainiged. Végezheted ugyanazt a gyakorlatot a teljes edzés alatt nyolcszor ismételve, vagy két edzésfaját váltogatva, vagy akár a teljes gyakorlatsort végigcsinálhatod.

Napi 4 perc alatt fitten és jó formában: TABATA

A gyakorlatok összeállítását teljesen szabadon választhatod meg. Helyben futás magas lábemeléssel — 20 másodperc — Tartsd a felső tested egyenesen, futás közben emeld a térded olyan magasra, amilyenre csak tudod. Pihenő: 10 másodperc Pihenő: 10 másodperc Guggolás felugrással — 20 másodperc Terpeszállásból   csípőszélesség indulunk, majd ereszkedjünk le egyenes háttal, mintha egy székre akarnánk leülni, majd ugorjunk fel és kiinduló állásba érkezzünk vissza a talajra.

Pihenő: 10 másodperc Fekvőtámasz — 20 másodperc Fekvőtámasz ahaladóknak                   Pihenő: 10 másodperc Kitörés — 20 másodperc Alapállás, kéz a csípőn. Ereszkedjünk le a jobb térdünkre, majd emelkedjünk fel kiinduló állásba.

Ezután ereszkedjünk le a bal térdünkre és visszatérünk alapállásba. Ezt végezzük ütemesen, folyamatosan.

tabata 4 perc zsírégető hiit

Pihenő: 10 másodperc Jumping jack — terpeszugrás — 20 másodperc Alaphelyzetből indulunk. Terpeszugrással a karok oldalsó középtartásba lendülnek, majd vissza alaphelyzetbe. Pihenő: 10 másodperc Hegymászás talajon — 20 másodperc Fekvőtámasz pozícióból indulunk. A jobb lábbal ugorjunk a könyökünk magasságáig, míg a másik láb nyújtva marad a kiinduló pozícióban, majd  a bal lábbal ugrunk a könyökünkig és ezt ütemesen, felváltva végezzük.

15 perc intenzív Tabata-edzés: gyorsabban olvasztja a zsírt, mint a futás

Pihenő: 10 másodperc Tabata alkalmazások Tabata timer Kitünő alkalmazás  a Tabata  gyakorlásához! Ha a Tabata edzést választod, akkor pontosan a fent leírtak szerint 8 x 20 másodperces intenzív szakaszokat mindig  8 x 10 másodperces pihenő követ. A program minden szakasz végén más hangjelzést ad, így pontosan tudod tartani az edzés ritmusát! Az alkalmazás hátránya, hogy csupán két edzést tudsz lementeni, ha ennél többet szeretnél már pénzt kérnek és ez nem szimpatikus.

tabata 4 perc zsírégető hiit

Időzítsére viszont tökéletes az ingyenes verzió!!!! A legjobb alkalmazásokról kardió gyakorlatokhoz pedig  itt  olvashatsz.

Olyan is van köztük, ami beméri a ritmusod és olyan zenét játszik, ami a legjobban  igazodik a tempódhoz. Hasonló cikkek.

További a témáról